איתור נזילות בבית משותף

לא תמיד קל לאתר נזילות. כל עוד זוהי נזילה שקרובה לברז או לקיר מאחורי האמבטיה הזיהוי הוא פשוט יחסית והתיקון הוא מיידי. יש נזילות שהרטיבות היא בתקרה או בקיר שאינו רומז על מקור הבעיה. לעתים הבעיה קיימת במשך תקופה ארוכה מבלי שהדיירים שמים לב, כי הרטיבות הנובעת מהנזילה אינה נראית בתוך הדירות אלה בקירות החיצוניים של הבניין. לכן איתור נזילות בבית משותף הוא מורכב יותר ויש לפנות לבעל מקצוע המומחה בכך

איך נזהה שיש בעיה?

כשהבעיה היא בצנרת המרכזית, יקח קצת זמן להבין שיש בכלל בעיה. הסימנים שיכולים לעורר חשד הם מים בלחץ נמוך, כלומר זרימת מים חלשה לאורך תקופה, או חשבון מים גבוה המצביע על בזבוז מים לא ברור ולכן מעורר חשד לכך שיש נזילה. הבעיות צריכות להופיע אצל מספר דיירים, כך נזהה כי הבעיה נובעת מהצנרת המרכזית ולא מהצנרת של אחד הדיירים.

איתור נזילות בבית משותף - באלו מכשירים ניתן לאתר נזילה

ישנם כמה דרכים לאיתור נזילות בבית משותף המתבצעות במקביל. זוהי עבודה מאתגרת שדורשת שימוש במספר אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, המאפשרים את ניתוח התוצאות לגבי מקורות הנזילה. אחת הבדיקות היא בדיקת זרימת מים בלחץ. הבדיקה מאפשרת לאתר מקומות בהם ישנו איבוד מים חריג ולכן מצביעים על נזילה. אמצעי נוסף הוא שימוש ב מצלמה תרמית. המצלמה התרמית עובדת באמצעות קרינת אינפרה אדום ונותנת תמונה צבעונית המשקפת אזורים חמים וקרים. האזור הקר מצביע על רטיבות וכנראה על מקור נזילה. אפשרות נוספת לאיתור נזילות היא שימוש מצלמה אופטית איתה בודקים בעיקר צינורות מערכת דלוחין או ביוב. המצלמה מוחדרת אל תוך הצינור ומספקת תמונה של פנים הצינור, כך ניתן לראות האם ישנו סדק או חור הגורם לנזילה. מכשירים אלה נותנים תמונה ברורה ומקלים על איתור הנזילה.

הכי חשוב- לטפל בבעיה

לפעמים יש לאנשים נטייה להתעלם מבעיות שלא מתחשק להם להתעסק בהן- כמו בעיות אינסטלציה. חשוב שתזכרו שאלה בעיות שלא נפתרות מעצמן אלא רק מחמירות עם הזמן וגורמות יותר נזק, אז אם אתם חושדים שיש בעיה עדכנו את השכנים והזמינו אינסטלטור מומחה ומקצועי שידע לפתור לכם את הבעיה במהירות האפשרית.

איתור נזילות בבית משותף

תפריט נגישות